تجلیل از ۵۱ پیشکسوت و هنرمند هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان

به مناسبت هفته صنایع دستی طی مراسمی، ۵۱ پیشکسوت و هنرمند هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان گیلان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان امروز _سه‌شنبه بیست و دوم خرداد_ در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان هنرهای سنتی و صنایع دستی در محل اتاق بازرگانی گیلان، ضمن تبریک هفته صنایع دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش رخ نمایان کرده است.‌

تجلیل از ۵۱ پیشکسوت و هنرمند هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان

ولی جهانی صنایع‌دستی را یکی از راهبردهای اشتغال‌زایی در دولت سیزدهم دانست و افزود: چهره صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان بعد از ثبت جهانی قاسم آباد رودسر به عنوان روستای جهانی صنایع دستی با محوریت چادر شب بافی دگرگون و موجب شد صادرات صنایع دستی استان در سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰، پنج برابر شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به حوزه صنایع دستی توجه جدی داشته و آمار و عملکرد دولت در سه سال گذشته نشان می‌دهد این حوزه از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: برپایی بازارچه صنایع دستی در ورودی تمامی شهرها، بیمه هنرمندان صنایع دستی بعد از چند سال و تاکید بر تحقق شعار «هر خانه یک کارگاه» و سایر اقدامات از مهمترین محورهای نگاه حمایتی رئیس جمهور شهید از این حوزه است.

جهانی گفت: بیش از ۲۷ هزار هنرمند صنایع‌دستی در ۴۲ رشته مختلف تولید محصولات هنرهای سنتی گیلان مشغول به فعالیت هستند و هفت شهر و روستای استان نیز با برندهای ملی و جهانی به عنوان شهر و روستاهای صنایع‌دستی معرفی شده‌اند.

تجلیل از ۵۱ پیشکسوت و هنرمند هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گیلان

به گزارش ایمنا، در این مراسم از ۵۱ پیشکسوت و هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان با مشارکت اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی استان تجلیل به عمل آمد.

پیشنهادی باخبر