خطر غرق‌شدن شناگران و اختلال فعالیت دریایی در مناطق جنوبی وجود دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از امروز تا روز جمعه، بیست‌وپنجم خرداد، شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خواهیم بود و افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر در تنگه هرمز (سه‌شنبه تا جمعه) و مناطق ساحلی و به ویژه دور از ساحل استان خوزستان (اوایل وقت پنجشنبه تا بامداد جمعه) انتظار می‌رود.

وی افزود: طی این بازه زمانی افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا ۱.۸ متر در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس انتظار می‌رود که امروز تنگه هرمز، فردا تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در شرق خلیج فارس تحت تأثیر شرایط مذکور قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و تنگه هرمز، در خلیج فارس و جمعه تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و مناطق دور از ساحل استان خوزستان در شمال خلیج فارس تحت تأثیر شرایط مذکور خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: طی این بازه زمانی، خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی به منظور پیشگیری از بروز خسارت باید مد نظر قرار داشته باشد.

پیشنهادی باخبر