راز موفقیت شورا مشارکت‌های مردمی است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: شورای ششم یکسری اهداف راهبردی برای خود تعریف کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به بانوان و جوانان اشاره داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان شامگاه _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگویی اظهارکرد: تشکیل شورای انقلاب جزو نخستین اقدامات حضرت امام (ره) بود و ایشان پیوسته به تصمیمات این مجموعه احترام می‌گذاشتند. شوراهای اسلامی در قانون اساسی و قوانین عادی ذکر شده و در دین مبین اسلام هم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: شورا فضیلتی انسانی است، چراکه با مشورت، از یک سو مانع خودکامگی می‌شود و از طرف دیگر، برای کسی که با آن مشورت می‌گیریم، احترام ویژه‌ای قائل می‌شویم. راه حقیقت از طریق شورا به دست می‌آید و شورا را می‌توان نماد آزاداندیشی و دوری از استبداد و دیکتاتوری دانست. با مشورت، انسان‌ها پویا می‌شوند و شورا و مشورت، مشارکت مردمی را به همراه دارد که راز موفقیت هر اقدامی هم‌، همین همراهی است.

عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات؛ اهداف راهبردی شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شورای ششم یکسری اهداف راهبردی برای خود تعریف کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به بانوان و جوانان اشاره داشت.

موحدیان گفت: براساس همین نگاه، توسعه فضاهای ورزشی ویژه بانوان در بوستان‌های بزرگ‌مقیاس شهری را داشتیم که چندین پروژه افتتاح شده و سایت‌های دیگری نیز در دست ساخت است.

وی افزود: حوزه ترافیک و حمل‌ونقل عمومی دیگر محور مورد توجه شورای ششم و راهبرد مدیریت شهری در این دوره بوده که جلوه اصلی آن را در توسعه خطوط مترو شاهدیم و امیدواریم با همین نگاه، فاز یک خط ۳ تا شهریورماه امسال به بهره‌برداری برسد و افتتاح شود.

تأیید بیش از ۸۵ درصد از مصوبات شورای اسلامی شهر در کمیته انطباق فرمانداری مشهدمقدس

موحدیان افزود: تاکنون بیش از ۸۵ درصد از مصوبات شورای اسلامی شهر مورد تأیید کمیته انطباق فرمانداری قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر نگاه مسئله‌محوری دارد پس ممکن است برخی تصمیمات، براساس قوانین بالادستی نباشد که کمیته تطبیق ایراداتی به آن‌ها می‌گیرد، اظهار کرد: گاهی در این خصوص می‌توان مصلحت‌سنجی داشت و از همراهی فرماندار و هیئت تطبیق فرمانداری نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم‌.

موحدیان در پایان گفت: از جمله مصوباتی که توسط این کمیته رد شده می‌توان به مصوبه تیم‌داری و ورود به ورزش قهرمانی و همچنین رایگان شدن خدمات‌رسانی اتوبوسرانی اشاره داشت.

پیشنهادی باخبر