شجاعت لازمه ایستادگی در مقابل دشمنان است

امام جمعه اصفهان گفت: دشمن تصمیم خود را گرفته و گفته که از نیل تا فرات را خواهد گرفت و هیچ قبه و مکان مقدسی از دست آن‌ها در امان نخواهد بود، لذا اگر از آن‌ها بترسیم و مقابله نکنیم خداوند آن‌ها را بر ما مسلط خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز _جمعه بیست‌وهفتم مهر_ در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز جمعه این هفته شهر اصفهان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند کسانی که تقوای الهی داشته باشند همانند کلیاتی هستند که در قلعه محکم زیسته و دیگران نمی‌توانند به قلعه آن‌ها نفوذ کنند، اما بی‌تقوایان در قلعه شکسته‌ای زندگی می‌کنند که بیگانگان به راحتی می‌توانند در آن نفوذ کنند.

وی با تاکید بر شجاعت و پردلی به عنوان یکی از نعمت‌های خداوند برای انسان، افزود: سخاوت و شجاعت از نعمت‌های خداوند است که آن را در انسان‌هایی قرار می‌دهد که مورد محبت خداوند باشند و آن‌ها را امتحان کرده باشد، شجاعت به معنای زور بازو نیست، بلکه در مقابل نترسیدن است و اینکه معتقدیم اولیای خداوند به ویژه ائمه معصومین شجاع‌ترین مردم زمان هستند به معنای نیروی قلب آن‌ها است و امام معصوم (ع) از هیچ چیز جز خداوند نمی‌ترسد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان ادامه داد: زمینه شجاعت ترس از خدا است و هر چه انسان از خدا بیشتر بترسد از هیچکس دیگری ترسی نخواهد داشت، در همین رابطه امام صادق (ع) فرمودند که هر کس از خداوند بترسد در ادامه خدا کاری می‌کند که همه غیر از خدا از او بترسند و ابهت او را در دل همه جای خواهد داد.

وی گفت: وقتی انسان بپذیرد که همه عالم در ید قدرت خداوند است و هیچکس کاره‌ای در این عالم نیست، دیگر وحشتی نخواهد داشت و از دشمن هم نخواهد ترسید، بنابراین شجاع یعنی کسی که خوف از پیش‌آمدهای عالم ندارد چون اعتقاد به خداوند دارد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به ماجرای غرق شدن فرعونیان در رود نیل، گفت: حضرت موسی در آن لحظه گفت که خداوند با ما است؛ لذا در چند جا شجاعت لازم است، اولین چیز آن است که انسان در مقابل هوای نفس و شیطان قوی باشد و به روایتی شجاع‌ترین انسان‌ها کسی است که بر هوای نفس خود غلبه کند.

وی افزود: شجاعت در مقابل حرف حق زدن دومین مورد است، اینکه شهید مدرس به پهلوی می‌گوید خواست من این است که تو وجود نداشته باشی نشانه شجاعت او است، لذا تا از خداوند نترسیم شجاعت هم نخواهیم داشت.

امام جمعه اصفهان یادآور شد: افرادی که می‌گویند ما چه کاری به لبنان و فلسطین داریم، باید بدانند اگر جلوی دشمن را نگیریم تا درب خانه ما خواهد آمد، در همین رابطه امیرالمومنین (ع) فرمودند که کسی جلوی در خانه‌اش نجنگید مگر اینکه ذلیل شد، بنابراین باید قبل از اینکه دشمن در خانه مؤمنین بیاید با آن جنگید و مقابله کرد.

طباطبایی‌نژاد گفت: دشمن تصمیم خود را گرفته و گفته که از نیل تا فرات را خواهد گرفت و هیچ قبه و مکان مقدسی از دست آن‌ها در امان نخواهد بود، لذا اگر از آن‌ها بترسیم و مقابله نکنیم خداوند آن‌ها را بر ما مسلط خواهد کرد و برای همین باید برای پیروزی با دل و جرئت باشیم تا یا دشمن را نابود کنیم یا به شهادت برسیم، لذا کسی‌که ایمان نداشته باشد ترسو است.

این خبر در حال تکمیل شدن است…

پیشنهادی باخبر