کوکوریا: از ترس داشتم می‌مُردم، نزدیک بود منفورترین فرد اسپانیا شوم!

برخورد توپ با دست مارک کوکوریا مدافع اسپانیایی در زمین - آلمان - اسپانیا - یورو 2024

مدافع تیم ملی اسپانیا در مورد قهرمانی این تیم در یورو 2024 و همچنین لحظاتی از جدال حساس تیمش با آلمان، اظهارات جالبی را مطرح کرد.

طرفداری | مارک کوکوریا یکی از بهترین بازیکنان اسپانیا در یورو بود و البته که یکی از بحث‌برانگیزترین صحنه‌های این تورنمنت را هم رقم زد.

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات یورو 2024، در مرحله یک‌چهارم نهایی و در دیدار اسپانیا مقابل آلمان رخ داد، زمانی که بازی با نتیجه 1-1 در وقت‌های اضافه دنبال می‌شد و برخورد توپ با دست مارک کوکوریا در محوطه جریمه خودی، می‌توانست آلمان را صاحب ضربه پنالتی کند. با این حال، آنتونی تیلور و تیم VAR هیچ‌گونه خطایی را تشخیص ندادند و بازی را پیگیری کردند. چند دقیقه بعد، اسپانیا توسط میکل مرینو گل دوم را هم به ثمر رساند و راهی بازی فینال شد. گفتنی است یوفا چندی بعد به اشتباه‌بودن تصمیم آنتونی تیلور در این صحنه اعتراف و اعلام کرد که باید به سود ژرمن‌ها پنالتی گرفته می‌شد.

مارک کوکوریا در جدیدترین مصاحبه خود که با شبکه TVE انجام داده‌است، راجع به آن صحنه جنجالی گفت:

از ترس داشتم می‌مُردم، چون آن داور انگلیسی بود و قبلاً چندین بار با او درگیر شده‌بودم. فکر کردم که او می‌خواهد انتقام بگیرد. وقتی به او نگاه کردم و او گفت "نه"، خیلی خوشحال شدم. نزدیک بود ببازیم و من به منفورترین فرد اسپانیا تبدیل شوم.

کوکوریا همچنین درباره شوخی‌ با هم‌تیمی‌هایش در چلسی‌ بعد از قهرمانی گفت:

برای چند روز موهایم را قرمز کردم تا فراموش نکنند من قهرمان یورو شدم! یک ماکت از جام قهرمانی هم سفارش دادم و آن را به محل تمرین چلسی فرستادم تا همیشه به یادگار بماند.

برخورد توپ با دست مارک کوکوریا در محوطه جریمه اسپانیا

 

 

پیشنهادی باخبر