قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۷/۲۷

قیمت جهانی طلا امروز 1403/07/27

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۷۱۱ دلار و ۲ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، طلا برای اولین بار در روز جمعه از مرز 2700 دلار گذشته است. بی‌ثباتی‌های به وجود آمده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا برده و تسهیل سیاست‌های پولی هم بیش از پیش از این افزایش قیمت حمایت کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد افزایش به 2711 دلار و 2 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.68 درصدی به 2725 دلار و 90 سنت رسیده است.
از نظر تحلیلگران، بی ثباتی تحولات انتخاباتی و نارامی‌های ژئوپلیتیکی باز هم قیمت طلا را بالا خواهد برد.


حزب الله لبنان پس از شهادت یحیی سنوار، رهبر حماس اعلام کرد جنگ با رژیم صهیونیستی را تشدید خواهد کرد.
در جای دیگری در حالی که تنها سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، کاملا هریس دموکرات و دونالد ترامپ جمهوری‌خواه آخرین تلاش‌های خود را برای جذب رای انجام می‌دهند.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد حاکی از تقویت اقتصاد این کشور بود و ارزش دلار را بالا برد. اما تاجران همچنان 90 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد. بانک مرکزی اروپا هم نرخ بهره را برای سومین بار در سال جاری میلادی پایین آورده است.
کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.
تحلیلگران عقیده دارند شرایط مالی بسیاری از کشورهای غربی و تمایل دنیا برای ذخیره‌سازی طلا بیشتر از هر سرمایه دیگری همچنان از این فلز گرانبها حمایت خواهد کرد.
نمایندگان حاضر در مجمع سالانه بازار فلزات گرانبهای لندن پیش‌بینی کردند قیمت طلا طی 12 ماه آینده به 2941 دلار و قیمت نقره به 45 دلار می‌رسد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با 1.62 افزایش به 32 دلار و 29 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.85 درصدی 1004 دلار و 49 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/24

پیشنهادی باخبر