پس از اشتباهات نوکیا برای انتخاب سیستم‌عامل مناسب برای گوشی‌هایش و از دست دادن سهم بزرگ بازار، هوآوی می‌رفت که تبدیل به جایگزینی برای آن شود و تا حدودی نیز موفق بود. قیمت گوشی هواوی، امکانات، طراحی و کیفیت ساخت آن، باعث شده بود در دل کاربران جا باز کند. در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، هوآوی با ۲۰ درصد از میزان فروش گوشی‌های هوشمند، بالاتر از سامسونگ و اپل، رتبه‌ی اول بازار را در اختیار داشت؛ اما به‌یک‌باره با تحریم‌هایی که صورت گرفت، در سراشیبی سقوط قرار گرفت و رفته‌رفته سهم بازار خود را از دست داد.

با همه‌ی این‌ها، هوآوی تلاش کرده تا با عرضه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی و کاهش وابستگی خود به گوگل و سرویس‌های آن بتواند تحریم‌ها را کم اثر کند و با ارائه‌ی مدل‌هایی جذاب، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در چین حفظ کند. برخی از مدل‌های میان‌رده و پرچمدار این شرکت در سایر نقاط جهان، ازجمله ایران نیز عرضه می‌شوند که در این مقاله از بانی مگ می‌خواهیم به معرفی بهترین گوشی‌های میان رده هواوی بپردازیم.

اگر خرید موبایل جدید در برنامه‌ی شماست و می‌خواهید تجربه‌ی جدیدی نسبت به اندروید و iOS داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین گوشی‌های میان رده هواوی

هواوی را از گذشته با دوربین‌های باکیفیتی که در گوشی‌های خود استفاده می‌کرد، می‌شناسند و کماکان نیز چنین رویه‌ای وجود دارد و شاید بتوان گفت که هواوی قصد دارد با تقویت سایر ویژگی‌های گوشی‌های خود، مانند دوربین و سخت‌افزار، محدودیت‌های نرم‌افزاری را کم‌رنگ‌تر کند و در برابر قیمت گوشی سامسونگ و اپل و یا سایر برندها، حرفی برای گفتن داشته باشد.

با همه‌ی این‌ها، به دلیل همین محدودیت‌هایی که در سیستم‌عامل و فروشگاه اپلیکیشن آن وجود دارد، هم فروشندگان و هم خریداران میل کمتری به گوشی‌های هواوی دارند و مدل‌های محدودی از آن در بازار کشورمان پیدا می‌شود. در ادامه به معرفی چند مدل از بهترین گوشی‌های میان رده هواوی می‌پردازیم که البته در بازار کشور پیدا می‌شوند.

گوشی هواوی نوا Y71

گوشی هواوی نوا Y71

نوا Y71 یکی از میان‌رده‌هایی است که بیش از یک سال از معرفی آن می‌گذرد و با قیمتی بین ۸ تا ۹ میلیون در بازار ایران پیدا می‌شود. طراحی این گوشی خیلی ساختارشکنانه نیست و یک ماژول دوربین خطی سه‌گانه در پشت و یک ناچ U شکل در جلوی آن دیده می‌شود. جنس بدنه‌ی آن نیز پلاستیکی است و در کل نمی‌توان از این گوشی با برچسب قیمت اقتصادی، انتظار فوق‌العاده‌ای داشت. سیستم‌عامل گوشی اندروید و رابط کاربری آن EMUI 12 است.

در بخش سخت‌افزاری، هواوی از تراشه‌ی ۱۴ نانومتری HiSilicon Kirin 710A استفاده کرده و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای آن در نظر گرفته است. امکان افزایش حافظه با کارت حافظه نیز وجود دارد. نمایشگر ۶٫۷۵ اینچی گوشی از نوع IPS LCD و ۶۰ هرتزی است و رزولوشن آن به  ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل می‌رسد. ترکیب دوربین‌های پشتی شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض  ۵ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز در بالای نمایشگر قرار گرفته است. باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-پلیمری آن نیز با توان ۲۲٫۵ وات شارژ می‌شود که با توجه به ظرفیت بالا و سرعت پایین شارژ، زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. لیست مشخصات فنی این گوشی در زیر آمده است.

مشخصات گوشی nova Y71
تراشه HiSilicon Kirin 710A
پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G51 MP4
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد / جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۷۵ اینچ
نوع پنل نمایشگر IPS LCD
رزولوشون نمایشگر ۱۶۰۰×۷۲۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۶۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۵ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۲۲٫۵ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید ۱۲ / EMUI 12

گوشی هواوی نوا ۱۰ SE

گوشی هواوی نوا 10 SE

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌تواند در لیست بهترین گوشی‌های میان رده هواوی قرار گیرد، نوا ۱۰ SE است که حدود ۲ سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد. طراحی این گوشی بهتر از نوا Y71 و ماژول‌های دوربین آن به شکل جذاب‌تری در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. در بخش سخت‌افزاری نیز از پردازنده‌ی جدیدتری استفاده‌شده و تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon 680G 4G در آن به کار رفته است. ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

نمایشگر گوشی از نوع اولد و اندازه‌ی آن ۶٫۶۷ اینچ است. رزولوشن آن ۱۸۰۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و بیشینه‌ی روشنایی ۵۶۰ نیتی دارد و درمجموع تصاویر قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد. در بخش دوربین هواوی از یک سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی در کنار سنسور فوق عریض ۸ و مگاپیکسلی و سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو استفاده کرده است که دوربین اصلی تنها می‌تواند باکیفیت Full HD و ۳۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و خبری از فیلمبرداری ۴K یا فریم‌ریت‌های بالاتر نیست.

دوربین سلفی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است و کیفیت فیلمبرداری آن مانند دوربین اصلی است. باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن نیز با شارژر درون جعبه با توان ۶۶ وات شارژ می‌شود.

مشخصات گوشی nova 10 SE
تراشه Qualcomm Snapdragon 680G 4G
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610
رم ۶ / ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/ ۲۵۶  گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر OLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۵۶۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۶ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید / EMUI 12

گوشی هواوی نوا ۱۱i

گوشی هواوی نوا 11i

نوا ۱۱i از دیگر میان‌رده‌های هواوی است که یک سالی است به بازار آمده است. بدنه‌ی گوشی پلاستیکی است و طراحی مشابهی با نوا ۱۰ SE دارد. برای قلب تپنده‌ی گوشی از همان تراشه‌ی Snapdragon 680 4G استفاده‌شده و ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در آن استفاده شده است. نمایشگر گوشی ۶٫۸ اینچی و از نوع IPS LCD است نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و روشنایی ۷۰۰ نیتی دارد که در مقایسه با رقبای هم قیمت اندرویدی خود نمی‌تواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

دوربین اصلی گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو نیز آن را همراهی می‌کند. دوربین سلفی گوشی هم ۱۶ مگاپیکسل است و هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی توانایی فیلمبرداری Full HD دارند. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژر ۴۰ واتی، از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

مشخصات گوشی nova 11i
تراشه Qualcomm SM6225 Snapdragon 680 4G
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 610
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه دارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۸ اینچ
نوع پنل نمایشگر IPS LCD
رزولوشون نمایشگر ۲۳۸۸×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۹۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۷۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل / ۱۰۸۰p@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۴۰ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری اندروید / EMUI 13

گوشی هواوی نوا ۱۰

گوشی هواوی نوا 10

نوا ۱۰ برادر بزرگ‌تر نوا ۱۰ SE است که البته قیمت بسیار بیشتری هم دارد. طراحی این گوشی جذاب‌تر از مدل‌های پیشین است و حاشیه‌های کوچک‌تر در اطراف نمایشگر با لبه‌های خمیده دارد. ماژول دوربین پشتی نیز با یک کادر از بدنه‌ی پلاستیکی پشتی متمایز شده و حس لوکس بودن را به آن داده است. نمایشگر گوشی از نوع OLED و ۶٫۶۷ اینچی است و با رزولوشن Full HD+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۱۵۰۰ نیتی، کیفیت بالایی را به ارمغان می‌آورد.

دوربین اصلی گوشی ۵۰ مگاپیکسلی است و یک لنز فوق عریض ۸ و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی نیز در کنار آن قرار گرفته‌اند. برای دوربین سلفی هواوی از سنسور ۶۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که در نوع خود عجیب است! هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی توانایی فیلمبرداری ۴K را دارند. درمجموع کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین‌های این گوشی خوب و راضی‌کننده است. باتری ۱۰ SE هم ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژر ۶۶  واتی درون جعبه می‌تواند در نیم ساعت، تا ۶۰ درصد شارژ شود.

مشخصات گوشی nova 10
تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 4G
پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 642L
رم ۸  گیگابایت
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ / ۲۵۶ گیگابایت
امکان افزایش حافظه با کارت حافظه ندارد
اندازه‌ی نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ
نوع پنل نمایشگر OLED
رزولوشون نمایشگر ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل
نرخ نوسازی نمایشگر ۱۲۰ هرتز
بیشینه‌ی روشنایی نمایشگر ۱۵۰۰ نیت
ماژول دوربین پشتی سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض
سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو
دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسل / ۴K@30fps
ظرفیت و نوع باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت / لیتیم-پلیمری
بیشینه‌ی توان شارژ ۶۶ وات
شارژر درون جعبه دارد
نسخه‌ی سیستم عامل و رابط کاربری هارمونی ۲٫۰ / EMUI 12

نتیجه‌گیری

در این مقاله از بانی مگ، ۴ مدل از بهترین گوشی‌های میان رده هواوی را به شما معرفی کردیم. باید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید به سراغ گوشی‌های این شرکت بروید، با توجه نبود سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هوای، ممکن است برای نصب نرم‌افزارها به دردسر بیافتید؛ بنابراین ارزش خرید این گوشی‌ها نسبتاً پایین است. اگر دردسرهای خرید گوشی آیفون سری ۱۴ و ۱۵ به دلیل رجیستر نشدن زیاد باشد، دردسرهای خرید گوشی‌های هوای دوچندان است.

چراکه گوشی‌های آیفون تنها امکان برقراری تماس را ندارند و با یک اینترنت وایفای، مشکلشان حل خواهد شد؛ اما گوشی‌های هواوی نه‌تنها با نصب نرم‌افزارها مشکل دارند، بلکه از سوی دیگر، لوازم جانبی کمتری برایشان پیدا می‌شود. با توجه به همه‌ی این موارد، فروشنده‌های داخلی علاقه‌ی کمی به واردات و فروش این گوشی‌ها نشان می‌دهند و مدل‌های محدودی از آن در بازار ایران پیدا می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید.

پیشنهادی باخبر