زارعی گفت: تجارب نشان می‌دهد که ترور فرماندهان جبهه مقاومت سرنوشت جنگ را تغییر نخواهد داد.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مهرماه تهران گفت: جنایتکاران صهیونیستی با همه ظرفیت‌هایی که دنیای غرب در اختیار شان قرار داده، امت اسلامی را مورد تهاجم قرار می‌دهند و از سوی دیگر دفاع جانانه امت اسلامی هم قابل توجه است.

وی افزود: آنچه امروز در لبنان و غزه مشاهده می‌کنیم عملیات آفندی آمریکا و اسرائیل است و این موضوع را نمی‌توان انکار کرد. اکثر تحلیلگران و کارشناسان معتقدند کلیه عناصر بقای رژیم صهیونیستی از بین رفته و اکنون آنچه در منطقه جریان دارد جنگ سرنوشت میان دنیای غرب و اسلام است و اسرائیل اولین جبهه این جنگ محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه امروز غرب خودش را در وضعیت مرگ و حیات در مواجهه با امواج جهان اسلام می‌بیند، گفت: غرب به سادگی منطقه را ترک نخواهد کرد و اگر قرار است این منطقه را ترک کند، به دنبال همه‌جانبه کردن جنگ و نزاع است و مصداق آن در غزه و لبنان جریان دارد. از سوی دیگر آمریکا این نزاع و جنگ را مدیریت می‌کند و حمایت‌هایش از صهیونیست‌ها این ادعا را اثبات می‌کند.

زارعی با اشاره به بیانیه اخیر کشور‌های عربی علیه جزایر سه‌گانه اظهار کرد: برخی کشور‌های خودفروخته منطقه با این بیانیه نشان داده‌اند که در پازل اسرائیل و غرب بازی می‌کنند. این کشور‌ها با سکوت و بی‌عملی خود طی یکسال گذشته با جبهه‌ای هم‌نوایی کرده‌اند که در ضدیت با اسلام و مسلمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا اکنون دستان اسرائیل را در انجام جنایت علیه مردم منطقه باز گذاشته است، گفت: آمریکا به دنبال جبران شکست‌های خود طی دهه‌های گذشته است. رژیم صهیونیستی عنصر مخربی در منطقه محسوب می‌شود که حیات او در خطر است و در مرحله نابودی قرار دارد و غرب به خوبی به این موضوع پی برده و حمایت‌هایش را از این رژیم چندین برابر کرده است. از سوی دیگر زیرساخت‌های حمایت حقوقی از رژیم صهیونیستی از بین رفته و کمتر کشوری حاضر به حمایت حقوقی از این رژیم است. این وضع حقوقی رژیم جنایتکاری است که با حمایت آمریکا انواع جنایت‌ها را علیه مردم منطقه به راه انداخته است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه بمب‌ها و بمب‌افکن‌ها سرنوشت جنگ را تعیین نمی‌کنند، اظهار کرد: تجارب دهه‌های گذشته نشان می‌دهند که ترور سرداران و فرماندهان جبهه مقاومت سرنوشت جنگ را تغییر نخواهد داد بلکه سرنوشت جنگ را مجاهدت‌ها و ایستادگی مردم تغییر می‌دهد.

زارعی با اشاره به محاصره لبنان گفت: محاصره دریایی، زمینی، هوایی و اطلاعاتی که اسرائیل و غرب علیه لبنان به راه انداخته‌اند توجیه حقوقی و بین‌المللی ندارد؛ چون لبنان نه ارتش قوی دارد و نه دولت مستقری! اما رژیم صهیونیستی در تلاش برای ورود به جنوب لبنان و اشغال بخش‌هایی از خاک این کشور است. دشمن فکر می‌کرد با ترور شهید سیدحسن نصرالله و دیگر فرماندهان مقاومت لبنان موفق به اشغال لبنان خواهد شد، اما دفاع جانانه حزب‌الله محاسبات این رژیم را برهم ریخته است.

وی با اشاره به تغییر سیستم ارتباطی حزب‌الله لبنان اظهار کرد: پس از ماجرای پیجرها، حزب‌الله به کل موفق شده سیستم ارتباطی خود را تغییر دهد و از این طریق عملیات‌ها و طرح‌های خود را بدون اینکه صهیونیست‌ها متوجه شوند پیش می‌برد و جنگ را به پشت جبهه اسرائیل بکشاند و از سوی دیگر حزب‌الله لبنان درصدد جنگ فرسایشی علیه اشغالگران قدس برآمده و ارتش منظم اسرائیل را با جنگ‌های چریکی درگیر کرده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به حمایت‌های غرب از اسرائیل گفت: غربی‌ها که ادعای حقوق بشری دارند دستان اسرائیل را در بمباران بیمارستان‌ها باز گذاشته‌اند.

پیشنهادی باخبر