عراقچی وارد ترکیه شد

عراقچی وارد ترکیه شد
وزیر امور خارجه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و شرکت در سومین دور از اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز، وارد ترکیه شد.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه، جمعه، ۲۷ مهر برای شرکت در سومین دور از اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم به ۳+۳ وارد استانبول ترکیه شد.

وزیر امور خارجه طی روزهای گذشته در چارچوب رایزنی‌های منطقه‌ای سفرهای مختلفی به کشورهای منطقه داشت؛ عراقچی روز چهارشنبه، ۲۵ مهر به اردن سفر کرد؛ وی پیشتر در چارچوب رایزنی‌های دیپلماتیک منطقه‌ای برای دیدار با مقام‌های عمانی دوشنبه، ۲۳ مهر وارد مسقط، پایتخت این کشور شد.

عراقچی در روز یکشنبه، ۲۲ مهر هم در راس هیئتی به بغداد، پایتخت عراق سفر کرد و در این سفر با وزیر امور خارجه و دیگر مقام‌های ارشد عراق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و نیز آخرین تحولات منطقه رایزنی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در سفر‌های منطقه‌ای به بیروت، دمشق، ریاض و دوحه سفر کرده بود.

 

این خبر در حال به‌روزرسانی است ...

بقایی: وزیر امور خارجه برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم عازم ترکیه می‌شود
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۰۹:۰۴

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه اجاماعی ایکس اهداف سفر وزیر امور خارجه به ترکیه را چنین تشریح کرد:

عراقچی برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای قفقاز موسوم به "۳+۳" (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، ترکیه، گرجستان، روسیه) در روز جمعه، عازم ترکیه می‌شود. 

رایزنی‌های دوجانبه با وزرای شرکت‌کننده و با مقام‌های عالی‌رتبه کشور میزبان نیز برنامه‌ریزی شده است.

پیشنهادی باخبر