خورسند گفت: اجلاس ۳+۳ کشور‌های منطقه قفقاز جنوبی می‌تواند منافع تمامی کشور‌های حاضر در این اجلاس را تامین کند.

مهدی خورسند کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با شبکه خبر دباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه اظهار کرد: سفر وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه تحرکات دیپلماتیک دولت چهاردهم است که جای تقدیر هم دارد. اقدامات میدانی وزارت خارجه ما در ادامه تنش‌ها، مشکلات و تحرکات در منطقه قفقاز جنوبی انجام می‌شود. تلاشی که مقابله می‌کند با خدشه وراد شدن به نظم منطقه قفقاز جنوبی.

وی ادامه داد: اجلاس ۳+۳ کشور‌های منطقه قفقاز جنوبی می‌تواند منافع تمامی کشور‌های حاضر در این اجلاس را تامین  کند.

خورسند گفت:‌ بنابراین همسایگان اصلی این منطقه روسیه و ترکیه و ایران منافعی دارند که در  اجلاس ۳+۳ می‌توانیم منافع  این سه کشور و بازیگران اصلی منطقه قفقاز مانند ارمنستان و جمهوری آذربایجان  را نیز  تامین کنیم.

ابتکار برگزرای  این اجلاس راهی است که منطقه ار بحران خارج می‌کند. منطقه‌ای که بار‌ها  از سوی اروپا و آمریکا با دخالت‌های بیجایشان با مشکل موجه شده است.

وی در انتها گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته نزدیکی تجاری فراوانی را میان ترکیه و جمهوری آذربایجان و صهیونیست‌ها شاهد بودیم و امیدواریم این سفر باعث عدم همراهی و کاهش سطح مسائل تجاری میان این ۳ کشور شود .

 همچنین به امید خدا سفر آقای عراقچی به ترکیه و بحث گفتگو با کشور‌های حاضر در این اجلاس  می‌تواند ثمرات خوبی را برای محور مقاومت و کشور ما داشته باشد.

پیشنهادی باخبر