خوابگاه دانشجویی در کانادا چگونه است؟

خوابگاه دانشجویی در کانادا

انواع خوابگاه دانشجویی در کانادا؛ خوابگاه‌های داخل محوطه و خارج محوطه دانشگاه

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان بین‌المللی پیدا کردن خوابگاه دانشجویی بوده که هم هزینه‌ای مناسب داشته و هم از امنیت کافی برخوردار باشند. به‌طورکلی، خوابگاه های دانشجویی در کانادا به دو دسته کلی خوابگاه‌های داخل محوطه دانشگاه و خارج از دانشگاه دسته‌بندی می‎‌شوند. درصورتی‌که از دانشگاه‌های کانادا پذیرش گرفته‌اید، انتخاب اقامت‌گاه‌های داخل محوطه دانشگاه گزینه‌ای مناسب بوده اما شانس دریافت خوابگاه داخل پردیس یا محوطه برای دانشجویان کالج کمتر است. در این مطلب به بررسی کامل انواع خوابگاه‌های داخل محوطه و خارج محوطه دانشگاه پرداخته‌ایم تا به‌راحتی متناسب با شرایط‌تان بهترین گزینه را انتخاب کنید.

خوابگاه‌های دانشجویی در محوطه (On Campus) دانشگاه کدام‌اند؟

زندگی در محوطه دانشگاه، انتخابی عالی برای دانشجویان بین‌المللی است؛ چراکه این نوع خوابگاه دانشجویی کانادا مکانی امن و راحت که نزدیک دانشگاه باشد را برای شما ایجاد می‌کنند. به‌علاوه، این استراحتگاه‌ها با ایجاد امکان فضا زندگی مشترک، اتاق‌های مطالعه و برگزاری رویدادهای شبانه دانشجویی، سکونت‌گاهی عالی برای ملاقات با دوستان جدید و معاشرت با آن‌ها است. همچنین هزینه این خوابگاه‌ها بسته به دانشگاه یا کالج شما در سال ۲۰۲۴ مبلغی معادل ۴۰۰۰ تا تا ۱۶۵۰۰ دلار کانادایی در سال است. توجه داشته باشید که پس از اتمام تحصیل در دانشگاه، وقتی به دنبال تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم کانادا هستید، باید به دنبال مسکنی برای اقامت‌تان باشید.

خوابگاه‌های سنتی؛ انتخابی به‌صرفه برای دانشجویان ترم اولی

خوابگاه‌های دانشجویی ساختمان‌های بزرگی هستند که تعداد بالایی از دانشجویان در آن‌جا زندگی می‌کنند. در هر اتاق خوابگاه یک یا چند دانشجو زندگی ‌می‌کنند؛ این خوابگاه‌ها دارای سالن آشپزخانه و حمام اشتراکی است. همچنین خوابگاه‌ها دارای سالن غذاخوری مشترک، با امکان خریداری غذا وجود دارد. هزینه خوابگاه دانشجویی و اجاره خانه دانشجویی در تورنتو و دیگر شهرهای کانادا بسیار به‌صرفه است؛ ازاین‌رو خوابگاه دانشجویی کانادا ، انتخابی مناسب برای دانشجویان سال اولی هستند.

خانه‌های دانشجویی شهری؛ انتخابی جذاب برای دانشجویان ارشد و دکترا

این نوع اقامتگاه‌ها کوچک‌تر از خوابگاه‌های سنتی است. همچنین خانه‌های دانشجویی شهری عموما شامل ظرفیت ۳ تا ۶ نفر دانشجو را دارند. این خانه‌های شهری یک طبقه مرکزی دارند که آشپزخانه و اتاق نشیمن در آن‌جا قرار دارد. همچنین این مدل از خوابگاه کانادا برای دانشجویان سال دوم تا چهارم، دانشجویان ارشد یا دکترا رزرو می‌شوند. این اقامتگاه‌ها نیز مانند خوابگاه‌های سنتی دارای کافه تریا یا سالن‌های غذاخوری هستند. همچنین اگر قصد اجاره خانه دانشجویی در ونکوور یا شهرهای دیگر کانادا را دارید این مدل خوابگاه‌ها برای سیستم گرمایش و اینترنت هزینه بسیار کمی را از شما دریافت می‌کنند.

هنگام انتخاب نوع خوابگاه باید موارد مهمی مانند امنیت، هزینه و موقعیت را در نظر گرفته و قبل از رسیدن به خاک و فرودگاه کانادا هنگام دریافت نامه پذیرش تحصیلی، درباره نوع خوابگاه انتخابی‌تان تصمیم‌گیری کنید. اگر برای اولین ترم تحصیلی خوابگاه رزرو نکرده‌اید، می‌توانید برای اجاره پانسیون در تورنتو یا شهرهای دیگر کانادا به‌ دنبال پانسیون ایرانی در تورنتو یا سایر شهرها بگردید. پانسیون‌ها ساختمان‌های کوچکی با چند اتاق هستند که برای اقامت موقت افراد در نظر گرفته شده‌ است. به‌علاوه، پانسیون‌ها فقط برای دانشجویان نیست و افراد متفاوتی مانند توریست‌ها برای اقامت موقت از آن استفاده می‌کنند. همچنین هزینه پانسیون در کانادا براساس شهر ممکن است متفاوت باشد.

خوابگاه دانشجویی در کانادا

خوابگاه داخل محوطه دانشگاه کانادا؛ خوابگاه‌های سنتی، خانه‌های دانشجویی شهری

خوابگاه‌های دانشجویی خارج محوطه (Off-Campus) دانشگاه کدام‌اند؟

اقامتگاه‌های خارج از محوطه دانشگاه به چند دسته کلی که شامل آپارتمان‌های اشتراکی برای دانشجویان، اقامت در آپارتمان اجاره‌ای و زندگی با خانواده کانادایی است تقسیم می‌شود. مدیریت آپارتمان‌های اشتراکی توسط دانشگاه صورت نمی‌گیرد بلکه در صورت لزوم دانشگاه به شما لیستی از سایت‌ها و موسسات معتبر را برای پیدا کردن آپارتمان‌های دانشجویی می‌دهد. در ادامه به‌طورکامل به بررسی خوابگاه‌ و اقامتگاه‌های خارج محوطه دانشگاه پرداخته‌ایم.

آپارتمان‌های اجاره‌ای؛ داشتن استقلال برای دانشجویان بین‌المللی

آپارتمان‌های اجاره‌ای دانشجویی، اقامتگاه‌های خصوصی هستند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به‌صورت مستقل و به‌تنهایی یا با دوستان‌شان در آن‌جا زندگی کنند. همچنین این نوع آپارتمان‌ها به ۲صورت مبله و غیرمبله اجاره داده می‌شوند؛ برای اینکه چالش خرید وسایل خانه را نداشته باشید پیشنهاد ما به دانشجویان ترم اولی انتخاب آپارتمان‌های مبله است.

هزینه این نوع اقامتگاه‌ها متفاوت از هزینه خوابگاه‌های دانشگاهی کانادا مانند خوابگاه دانشگاه یورک تورنتو یا خوابگاه دانشگاه بریتیش کلمبیا است؛ چرا که عواملی مانند شهر، محله و تعداد دانشجویانی که در این آپارتمان‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند، در میزان هزینه اجاره تاثیرگذار است. به‌طورکلی هزینه اجاره کردن آپارتمان در سال ۲۰۲۴ مبلغی حدود ۷۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادایی در ماه است.

آپارتمان‌های اشتراکی برای محصلان بین‌المللی؛ فرصتی برای معاشرت با هم‌اتاقی‌ها

آپارتمان‌های اشتراکی شبیه به خانه‌های دانشجویی شهری است. این آپارتمان‌ها شامل یک اتاق یک نفره یا مشترک است که همراه با چند هم‌اتاقی در آن زندگی می‌کنید. همچنین این آپارتمان‌ها دارای فضاهای مشترکی مانند آشپزخانه، نهارخوری و اتاق نشیمن است. به‌علاوه، برای پیدا کردن این آپارتمان‌های اشتراکی و اطلاع از هزینه اجاره آن باید به آٰژانس‌های خارجی مراجعه کرده یا از طریق جستجو و تماس آن‌ها را پیدا کنید. همچنین مبلغی که در هر ماه برای اجاره آپارتمان اشتراکی در سال ۲۰۲۴ باید بپردازید حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار کانادایی است.

اقامتگاه‌های خانگی؛ انتخابی هیجان‌انگیز برای آشنایی با فرهنگ کانادایی

اقامت کردن در خانه‌های کانادایی به شما حس امنیت داده و فرصتی برای شروع زندگی جدید در کانادا در اختیار شما قرار می‌دهد. در این روش فرد میزبان یک اتاق را در اختیار شما قرار داده و عموما ۱ تا ۳ وعده غذایی برای شما در نظر می‌گیرد. زندگی با یک خانواده کانادایی می‌تواند شما را با فرهنگ آداب و رسوم این کشور آشنا کرده و به سوالات شما پاسخ دهد. همچنین هزینه این اقامتگاه برای دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادایی در ماه است.

خوابگاه دانشجویی در کانادا

خوابگاه خارج محوطه دانشگاه؛ آپارتمان‌های اشتراکی برای دانشجویان کانادایی

شرایط دانشجو؛ مهم‌ترین عامل در انتخاب نوع خوابگاه

به‌طورکلی خوابگاه‌های دانشجویی به دو نوع خوابگاه‌های داخل محوطه و خارج دانشگاه تقسیم‌بندی می‌‌شوند. خوابگاه‌های سنتی و خانه‌های دانشجویی شهری ازجمله خوابگاه‌های داخل محوطه دانشگاه و آپارتمان‌های اجاره‌ای، خانه‌های اشتراکی و اقامتگاه‌های خانگی از خوابگاه‌ها و سکونتگاه‌های خارج محوطه دانشگاه هستند. شما به‌عنوان یک دانشجو باید براساس شرایط‌تان مانند بودجه، نزدیک یا دور بودن به دانشگاه، خوابگاه مناسب‌تان را انتخاب کنید. همچنین اگر هنوز به‌دنبال دریافت ویزا تحصیلی کانادا بوده در انتخاب دانشگاه‌ مناسب‌تان مردد هستید، بهترین راه دریافت مشاوره تخصصی از موسسه‌های مهاجرتی معتبر مانند ویزا‌موندیال است.

پیشنهادی باخبر

تبلیغات