باخت به الوحدات در شأن سپاهان نبود

کارشناسان فوتبال معتقدند عملکرد سپاهان در دیدار مقابل الوحدات اردن بسیار ضعیف بود و بازیکنان بسیار بی‌برنامه بازی کردند، فرصت‌های بسیاری از دست دادند و تیم حریف را دست کم گرفتند که در نهایت به راحتی امتیاز این دیدار را به تیم میزبان هدیه کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین دیدار تیم فوتبال سپاهان در چارچوب رقابت‌های هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته به میزبانی کشور اردن برگزار شد که طلایی‌پوشان اصفهانی علاوه‌بر عملکرد ضعیفی که از خود به نمایش گذاشتند، نتیجه این دیدار را نیز واگذار کردند. بازیکنان سپاهان نقاط‌ضعف بسیاری در این دیدار از خود به نمایش گذاشتند که در نهایت با درخشش «پیام نیازمند» توانستند با تفاضل گل کمتر، پیروزی در این دیدار را به حریف هدیه کنند.

پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، هادی محمدی، وحدت حنانوف، برایان دابو، محمد کریمی، آریا یوسفی، صالح حردانی، مهدی لیموچی، محمدمهدی محبی و محمد جواد آقایی‌پور ترکیب ابتدایی طلایی‌پوشان بود و در ادامه حسین گودرزی، استیون انزونزی، ابوبکر کامارا، رضا اسدی و محمد دانشگر به ترتیب جایگزین مهدی لیموچی، جواد آقایی‌پور، صالح حردانی، محمدمهدی محبی و وحدت حنانوف شدند.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

مورایس در این دیدار کاوه رضایی را به دلیل مصدومیت در خدمت نداشت، سیاوش یزدانی و رضا شکاری نیز با صلاحدید ژوزه مورایس همراه تیم حضور نداشتند. طبق آمار اکثریت مالکیت، شوت‌های در چارچوب، موقعیت و ضربات کرنر با تیم سپاهان بوده است، اما در نهایت نتیجه این دیدار به سود تیم ناشناخته الوحدات اردن بود.

رقابت‌های آسیایی برای سپاهان مشکل بوده است

محمد یاوری، کارشناس فوتبال در رابطه با دیدار سپاهان ایران و الوحدات اردن به خبرنگار ایمنا می‌گوید: رقابت‌های آسیایی تا حدودی برای سپاهان دچار مشکل بوده است، در بازی شب گذشته بیشتر بازی احساسی را شاهد بودم و فکر می‌کنم تیم ما برنامه خاصی برای باز کردن دفاع حریف و گلزنی به آنها نداشت. زمانی که ما در حمله گل می‌خوریم طبیعتاً باید برنامه‌ای برای بازگشت داشته باشیم و ضدحملات را مدیریت کنیم چرا که ما هر دو گل را از روی ضدحملات خوردیم، مدافعان ما از یکدیگر باز شدند و شانس ما بود که دروازه‌بان‌مان عملکرد خوبی داشت و تیم حریف نتوانست موقعیت‌های خود را به سرانجام برساند.

وی می‌افزاید: ما بازی‌های داخلی را خوب آغاز کردیم و کسب ۱۲ امتیاز از چهار بازی بسیار خوب است البته با بردهای اقتصادی، اما این بردها جوابگوی سپاهان نیست. موضوعی که مدت‌هاست برای من مجهول مانده است بازی کردن برخی بازیکنان در دو یا چند پست دیگر است و من دلیل این کار را نمی‌توانم پیدا کنم. برای مثال ما باید بدانیم وحدت حنانوف برای چه پستی در سپاهان حاضر شده و با آن قرارداد بستیم چرا که در همه بازی اخیر پست متفاوت داشته است یا آریا یوسفی در هر بازی در دو پست بازی می‌کند.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

کارشناس فوتبال ادامه می‌دهد: بازیکنان باید در زمین تمرکز کنند، کلی باید زحمت بکشند تا روی وظایف خطی، فردی و گروهی تمرکز لازم را داشته باشند. زمانی که بازیکن در یک دیدار در دو پست بازی می‌کند تمرکز وی از بین می‌رود. ما برخی اصول پایه‌ای در فوتبال داریم و ولی با در اختیار داشتن مربی اروپایی این اصل را در فوتبال مشاهده نمی‌کنیم.

باید مشکلات تیم ریشه‌یابی شود

وی تصریح می‌کند: بازی کردن در زمین حریف ممکن است برای بازیکنان ما سخت بوده باشد، اما من سپاهان بزرگ را این‌گونه نمی‌بینم چرا که ما بسیار در ضدحملات که نیاز به گل داشتیم بسیار آشفته بودیم و ضدحملات مدیریت نشد، برنامه خاصی برای گلزنی نداشتیم برای مثال «رضا اسدی» که در فصل گذشته بازیکن فیکس بوده است و عملکرد این‌چنینی با گل‌های بسیار را از خود به نمایش گذاشته است چرا باید در بازی شب گذشته بازیکن جایگزین باشد؟ این مشکلات باشد شناسایی و ریشه‌یابی شود.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

یاوری عنوان می‌کند: واقعاً دوست دارم «مورایس» برای این تصمیماتی که می‌گیرد، دلیل خوبی داشته باشد، این‌که بازی خوب بود و شرایط خوب بود کافی نیست و ما باید جوابگو خطاهایی که می‌دهیم باشیم برای مثال چرا باید «هادی محمدی» برای دومین‌بار در آسیا اخراج شود؟ در صحنه خطای دوم وی، «محمدامین حزباوی» نیز حاضر بود و چرا باید چنین خطای ناشیانه‌ای را انجام دهد؟

چرا بازیکن جایگزین نداریم؟

وی تشریح می‌کند: در فوتبال یک اصلی برای جایگزینی بازیکنان برای زمانی که از پست خود خارج می‌شوند داریم، در صحنه گل اول سپاهان وحدت حنانوف گل را به زیبایی به ثمر رساند، اما آیا برنامه‌ای برای ضدحمله خورد احتمالی وجود دارد یا خیر؟ ما باید بدانیم جایگزین فردی که از پست خود خارج می‌شود کیست، اگر صحنه گل را مشاهده کنید همه بازیکنان جلو هستند. ما سال گذشته این مشکلات را داشتیم و در سال جاری نیز مجدداً به آنها بر می‌خوریم که این موضوع از چنین مربی دور از انتظار است.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

کارشناس فوتبال بیان می‌کند: از نظر من گل اول تیم الوحدات می‌توانست آفساید باشد، اما این موضوع چیزی را عوض نمی‌کند چرا که ما در موقعیت‌های بسیاری با عملکرد عالی و رشادت دروازه‌بان‌مان توانستیم نتیجه بازی را حفظ کنیم و بیشتر گل نخوریم و این‌ها صحنه‌هایی هستند که در بازی اتفاق می‌افتند و ما باید کلیت موضوع را بررسی کنیم.

تیم الوحدات یک تیم درجه ۳ آسیایی است

وی خاطرنشان می‌کند: ژوزه مورایس باید نسبت به این همه امکاناتی که در دسترس دارد پاسخگو باشد و دلیل این بی‌برنامه بودن تیم و نتیجه‌هایی که کسب می‌کند را بیان کند. الوحدات یک تیم درجه سه در آسیا است، ما با چنین عملکردی چگونه می‌توانیم مقابل تیم‌های سخت‌تری که در گروه ما هستند، عمل کنیم؟

بازیکنان تمرکز لازم را نداشتند

مهدی جعفرپور، کارشناس فوتبال در رابطه با عملکرد بازیکنان سپاهان ایران مقابل تیم الوحدات اردن به خبرنگار ایمنا می‌گوید: به‌طور صددرصد زمانی که تیم مغلوب می‌شود یعنی عملکرد خوبی نداشتند. شاید تیم حریف را دست‌کم گرفته بودند و انتظار عملکرد خوبی را از آن نداشتند.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

وی می‌افزاید: ما از شرایط تیم و افکار مربی اطلاعی نداریم، این‌ها هستند که عملکرد بازیکن را تشکیل می‌دهند و ما باید دستورات تکنیکی و تاکتیکی که ژوزه مورایس داشته و از بازیکنان می‌خواهد را بدانیم. عملکرد اصلاً خوب نبود، سپاهان اکثراً در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است، نمی‌شود با یک تک‌بازی این باخت را بزرگ کنیم. بنظرم تا حدودی تیم حریف را دست‌کم گرفته بودند.

کارشناس فوتبال بیان می‌کند: شرایط میزبانی تیم حریف به نفع آنها بوده است، اما سپاهان سه‌دهه است که در آسیا بازی می‌کند و بازیکنان با تجربه و خوبی نیز در این تیم داریم.

کمبود VAR در این دیدار یک اتفاق عجیب است

وی تشریح می‌کند: در این سطح از آسیا باید VAR حاضر باشد، اگر این دیدار در ایران بود همه‌جا صحبت از غیرحرفه‌ای بودن ما برای اینکه VAR نداریم، می‌شد، اما ایران باید به دنبال این جریان باشد که چرا کشورهای میزبان VAR ندارد چرا که گل اول الوحدات دارای شبهه بود و کل برنامه تیم را با یک نظر اشتباه داور زیر سوال برد.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

جعفرپور خاطرنشان می‌کند: زمانی که تیم شکست می‌خورد یعنی عملکرد کلیه تیم ضعیف بوده است و تنها حضور «انزوزی» در زمین خوب بود، اما دیگر بازیکنان عملکرد خاصی از خود به نمایش نگذاشتند. هر چند که جو حاضر بسیار روی بازیکنان تأثیرگذار است و نمی‌توان به کسی خرده گرفت. حس می‌کنم با زدن گل زودهنگام به تیم حریف، کمی آنان را دست‌کم گرفتیم و تمرکز کافی را برای ادامه بازی نداشتیم.

به گزارش ایمنا، نکته قابل تأمل و مهم در این دیدار نبود VAR بود که منجر به وجود آمدن صحنه‌های داوری شبهه‌دار بسیار بود و گاهاً خشونت و پرخاش بازیکنان را نیز به همراه داشت. حنا حطاب از سوریه به عنوان داور وسط و همچنین علی احمد، محمد کزاز و وسام ربیع از سوریه او را در امر قضاوت این مسابقه یاری کردند.

نتیجه دیدار شب گذشته در شأن سپاهان نبود

طبق گفته کارشناسان گل اول تیم الوحدات در این دیدار آفساید بود و یکی از مشکلات به‌وجود آمده با توجه به نبود کمک داور ویدئویی بود، اما عملکرد ضعیف مدافعان سپاهان که منجر به باز شدن دوباره دروازه نیازمند در این دیدار از روی ضدحملات شد را نمی‌توان نادیده گرفت چرا که فرصت‌های بسیاری را از دست داده و موقعیت گلزنی صددرصدی را به حریف تقدیم کردند.

پیشنهادی باخبر

تبلیغات