مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مشترکان بسیار پرمصرف باید بهای برق مصرفی خود را به صورت غیریارانه‌ای پرداخت کنند.

عبدالامیر یاقوتی مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: با توجه به این که از ماه‌های گرم تابستان خارج شده ایم گفت: مشترکان باید در مصرف برق به این مهم توجه کرده و با در نظر گرفتن این نکته که الگوی مصرف در مناطق عادی از ۳۰۰ کیلووات به ۲۰۰ کیلووات کاهش یافته، مصرف برق خود را به گونه‌ای مدیریت کرده تا با قبض‌های سنگین مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند از حداکثر یارانه انرژی برخوردار می‌شوند و قبض‌های برق این مشترکان به طور معمول کمتر از ۵۰ هزار تومان خواهد بود، اما برای مشترکان پرمصرفی که ۲.۵ برابر بالاتر از الگو برق مصرف کنند، قبض‌های میلیونی صادر خواهد شد و باید بهای برق مصرفی خود را غیریارانه‌ای پرداخت کنند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق تصریح کرد: مشترکان خیلی پرمصرف باید به فکر تامین برق خود از طریق خرید از تابلو سبز و یا استفاده از پنل‌های خورشیدی و نیز استفاده از ذخیره‌ساز‌ها باشند.

یاقوتی در ادامه با بیان این که قبض برق مشترکانی که در تابستان الگوی مصرف را رعایت می‌کردند، ممکن است کمتر هم باشد، خاطرنشان ساخت: هوا رو به خنکی و سردی می‌رود و بالطبع تجهیزات گرمایشی وارد مدار می‌شوند، از این رو استفاده از تجهیزات گرمایشی برقی تاثیر بسیار زیادی در میزان مصرف برق گذاشته و آن را به شدت افزایش می‌دهد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: مشترکان باید در استفاده صحیح از سیستم‌های گرمایشی علاوه بر جلوگیری از افزایش هزینه برق مصرفی، در مصرف گاز هم صرفه جویی کنند تا زمستان نیز بدون مشکل سپری شود.

پیشنهادی باخبر