سرجیو کونسیسائو:

اینکه سرمربی پسرتان باشید، دیوانه کننده است!

سرجیو کونسیسائو تایید کرد که کار‌ کردن با پسرش در پورتو تجربه بسیار سخت و البته دیوانه کننده‌ای برای او بوده است.

اینکه سرمربی پسرتان باشید، دیوانه کننده است!

به گزارش "ورزش سه"، سرجیو کونسیسائو، سرمربی سابق پورتو در حاشیه مراسم اعلام اسامی نامزدهای پسر طلایی ۲۰۲۴، صحبت‌های جالبی در خصوص حضور پسرش در بین این اسامی ۲۵ نفره و همچنین تجربه کار کردن با او در پورتو را مطرح کرد.

کونسیسائو ابتدا درمورد نقش خود در پیوستن فرانسیسکو به یوونتوس گفت: "دو یا سه تیم بزرگ بودند که خواهان او بودند اما من بهش توصیه کردم که بهتر است به فوتبال ایتالیا و باشگاه بزرگی همچون یوونتوس برود. با تمام احترامی که برای لاتزیو قائل هستم اما شرایط پیشرفت فرانسیسکو را در یوونتوس بیشتر از سایر تیم‌های خواهانش دیدم. همانگونه که می‌بینید تیاگو موتا تا اینجای فصل بسیار عالی و فراتر از انتظار کار کرده است.

تجربه حضور در خارج از کشور برای پیشرفت بازیکن جوان بسیار مهم است. به عنوان مثال فرانسیسکو که اگرچه در آژاکس فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرد اما زندگی دور از خانواده در آن سن و سال برای او در هلند بسیار به رشد شخصیتش کمک کرد. وقتی به عنوان یک فوتبالیست جوان مجبور باشید کیلومترها دور از خانه زندگی کنید و مجبور شوید برای خودتان غذا بپزید، تاثیر زیادی بر رشد شما خواهد داشت."

2080101

کونسیسائو سپس در مورد تجربه کار کردن با پسرش به عنوان سرمربی و بازیکن در پورتو افزود: "خیلی سخت و دیوانه کننده است. علاوه بر فرانسیسکو، رودریگو نیز در پورتو شاگرد من بود که اکنون در سوئیس بازی می‌کند. با وجود آنکه پسرانم در تیم حضور داشتند اما به عنوان یک مربی باید منصف باشم و فرقی بین آنها و سایر بازیکنان نگذارم. 

شرایط سخت باعث شد تا فرانسیسکو در طول شش ماهی که زیر نظر من در پورتو بود چندان بازی نکند. یک بار وقتی بعد از بازی به خانه رسیدم، پسر کوچک‌ترم که ۱۰ سال سن دارد سمت من آمد و با حالت عصبانی از من پرسید که چرا به برادرش بازی نمی‌رسد."

پیشنهادی باخبر