نماز جمعه تهران به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، خطیب جمعه نماز جمعه امروز تهران در خطبه‌های نماز جمهه اظهار کرد: شهید سید حسن نصرالله به عنوان بازوی قدرتمند رهبر فرزانه جهان اسلام در برافراشتن پرچم مقاومت اسلامی در جهان اسلام نقشی محوری و بی بدیل ایفا کرد.

وی ادامه داد: امروز ما عظمت برآمده از عقلانیت و حکمت را در رهبران برجسته مقاومت و سید مقاومت مشاهده می‌کنیم. این که می‌بینیم این رهبر هوشمند در جهان اسلام و دنیای عرب و در لبنان با مذاهب و ادیان مختلف به عنوان پرچمدار و رهبر مقاومت شناخته می‌شود مهم است. شخصیت‌های برجسته مسیحی و عالمان اهل سنت او را پرچمدار مقاومت و مایه عزت دنیای عرب می‌دانند و از شجاعت، عقلانیت و معنویت او الهام می‌گیرند.

وی گفت: مبارزه با ظلم و ستم و تجاوز و تعدی و تلاش برای بسط عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق مظلومان و ستم‌دیدگان همه این‌ها از محورهای مقاومت است.

ابوترابی فرد افزود:‌ مردم شریف و زنان و کودکان غزه و لبنان زیر بمب‌های سنگر شکن استخوان‌های‌شان می‌شکند. اما آن شهید بزرگوار هنوز مراقب است که تنها زیرساخت‌های نظامی و امنیتی را مورد حمله قرار دهد و این درس انسانیت و نظامی گری به تمام بشریت است.

وی تاکید کرد: از سید حسن پرسیدند دلیل محبوبیت شما در میان همه احزاب چیست؟ گفت ما برای رقبای سیاسی خود بیش از وزنی که دارند ارزش می‌گذاریم و سیاست‌مداران ما یاد بگیرند و برای رقبای خود احترام قائل شوند اگر خواستار وفاق هستند. 

وی افزود: راه مقاومت، حکمت و شجاعت حتما پیروزی است و تردیدی در آن نیست.

در حال تکمیل...

پیشنهادی باخبر