ذکر یا مسهل | خواص ذکر یا مسهل سهل و آثار و برکات آن در زندگی
بازدید:۳
صد آنلاین | با خواندن ذکر “یا مُسَهِلَ سَهلِ” و دعای مخصوص به آن می‌توانید به حاجات خود برسید. این ذکر ختم های مجربی دارد که در صورتی که با خلوص نیت و از ته دل خوانده شود؛ بدون شک موثر خواهد بود.

به گزارش صد آنلاین، ذکر یا مسهل فضیلت های زیادی دارد و برای رسیدن به حاجان زیادی مانند ازدواج، باز شده گره کار و گشایش در کار، دادن دین و قرض، آشتی بین زن و شوهر و …. استفاده می‌شود. 
ذکر یا مسهل

«یا مفتُّحْ فَتّحْ، یا مفَرِّجْ فَرّجْ، یا میسّر یَسّر، یا مُسَهّلْ سَهِّْل، یا مُتَمّمْ تَمّمْ، برحمتك یا ارحم الراحمین».

ای گشاینده، بگشا. ای فرج کننده، فرج کن. ای مسبب، سبب کن. ای آسان کننده، آسان کن. ای تمام کننده، تمام کن. به رحمت تو ای مهربان ترین مهربانان

از مرحوم شیخ بهایی نقل شده که در هر امر مشکلی که خواندم نتیجه گرفتم و گاهی روز اول که خواندم همان روز نتیجه گرفتم. ان‌شاء الله عافیت همه را من در این دعا می‌بینم ان‌شاء الله مفید واقع شود.
معنی یا مسهل سهل

مسهل . [ م ُ س َهَْ هََ ] (ع ص ) نعت مفعولی از تسهیل . سبک کرده شده . آسان کرده شده .

معنی “یا مسهل سهل” یعنی “ای آسان کننده، آسان کن”.
یا مسهل سهل
استفاده از ذکر یا مسهل برای رسیدن به حاجات
فضیلت و خواص سوره فتح

پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله وسلم فرموده اند: هر كس سوره فتح را قرائت كند، مانند كسی است كه همراه پیامبر در فتح حضور داشته است و در روایت دیگری آمده است: فضیلت قاری سوره مانند آن است كه با پیامبر در فتح مكه حضور داشته است و در روایت دیگری آمده است: فضیلت قاری سوره مانند آن است كه با پیامبر اكرم صلی الله علیه وآله در بیعت شجره بیعت كرده باشد.

ازشنبه شروع كندو هر روز «۵» بار سوره فتح را بخواند و در روز جمعه همین سوره را «۱۱» بار بخواند و بعد از هر نوبت خواندن سوره «نصر» را یک بار بخواند چون آخرین بار را خواندی، دعای ذیل را «۱۱» بار بخوان و از درگاه خداوند حاجت را بخواه:

«یا مفتُّحْ فَتّحْ، یا مفَرِّجْ فَرّجْ، یا میسّر یَسّر، یا مُسَهّلْ سَهِّْل، یا مُتَمّمْ تَمّمْ، برحمتك یا ارحم الراحمین».
ختم سوره مزمل

هر که این سوره را “نوشته با خود دارد” در هر جا که رود “فتح و نصرت” قرینش باشد. همچنین به جهت درماندگی بخواند گشادگی در کارش حاصل شود و اگر چیزی “گم کرده” باشد تا “ده روز” هر روز “یک مرتبه” این سوره مبارکه را بخواند پیدا شود و اگر میان زن و شوهر ناسازگاری پیدا شود این سوره مبارکه را به شربت بخواند و بیاشامد محب و مهربان شوند.


گر کسی را “فرزند نشود” زن و شوهر هر دو روزه بدارند و وقت افطار غسل کنند و یکبار سوره مبارکه را به آب بخوانند هر دو از آن بخورند فرزند حاصل شود.

انشاء الله و اگر کسی “قرضدار” باشد سوره مبارکه را “مداومت” نماید به این نحو که “بعد از هر نماز” “یک” نوبت بخواند قرض او ادا و خلاص شود. و اگر کسی را “درد اندام” باشد سوره مبارکه را “به روغن بادام تلخ” خوانده و بر اندام مریض بمالند صحت یابد.

اگر “تنگ روزی” باشد تا “چهل روز”، روزی “یک”بار بخواند وسعت پیدا شود و اگر کسی را سحر کرده باشند روز “یکشنبه” بنویسد سوره را و مسحور بخورد رفع شود و ایضاً جهه “فتح مهمات”، “یازده روز” روزی “یازده بار” بعد از “نماز بامداد” بخواند. هنوز روز یازدهم تمام نشده باشد که مراد حاصل گردد.

در هر روز “یازده” بار این دعا را بخواند:

“یا مُسَبِّبُ سَبَب یا مُفَتِحَ فَتّح یا مُفَرِجَ فَرِج یا مُدَبِرَ دَبِّر یا مُسَهِلَ سَهلِ یا مُیَسِرَ یَسرِ یا مُتَمِمَ تَمِم بِرحمتکَ یا اَرحمَ اَلراحمینَ”.
ختم سوره انا فتحنا

ایام جمعه بسیار خوبست و به سبب این ختم بسیار به مطلب رسیده اند. ابتدا کند از روز شنبه روزی پنج مرتبه بخواند و هر روز یک بار اضافه کند تا روز جمعه یازده مرتبه بخواند بعد از هر مرتبه سوره “اذا جاء نصر الله” بخواند چون چهل و یک مرتبه تمام شود این دعا را بخواند

“یا مفتح فتح یا مفرج یا مسبب سبب یا میسر یسر یا مسهل سهل یا متمم تمم برحمتک یا ارحم الراحمین”
ذکر یا مسهل برای ازدواج 

۴۱ روز پشت سر هم ۴۱ سوره حمد بخونید… یه کاغذ بردارید و روش اسم ۴۰ نفرو بنویسید (۴۰ نفر از دوستان تان که دوست دارند ازدواج کنند). هر سوره حمدی که می خونید انگار دارید از زبان آنها می خوانید و از ته قلب براشون دعا کنید که عشقشونو در زندگی پیدا کنند. نفر۴۱ هم خودتونید و برای خودتان دعا کنید.

در آخر ختمتون هم ۱۳ بار بگید:

یا مفتح فتح یا مفرج فرج یا مسبب سبب یا میسر یسریا مسهل سهل یا متمم تمم و حسبنا الله و نعم الوکیل

«ای گشاینده، بگشا. ای فرج کننده، فرج کن. ای مسبب، سبب کن. ای آسان کننده، آسان کن. ای تمام کننده، تمام کن. خداوند برای ما کافیست و او بهترین وکیل هاست.»

کسب ثروت با ذکر یا مسهل

اگرمی خواهی به ثروتی دست یابی که قابل جمع کردن نباشد؛ از روز جمعه تا ۴۱روز و هرروز ۴۱مرتبه این ذکر را تکرار کن.

 یا مفَتح فَتِّح یا مفَرِّج فَرِّج یا مسبب سبب یا میسرْ یسرْ یا مسهلْ سهلْ یا متَمم تَمم و حبسناَ االله نعم الوکیل.

این ذکر را باید با حضور قلب ودوري از گناهان به جاي آورد ونباید فاصله اي دربین ایام ختم صورت گیرد.

پیشنهادی باخبر

تبلیغات