مدیرکل صمت استان خبر داد؛

تحویل 2889 پرونده تخلفات صنفی به مراجع قضایی

تحویل 2889 پرونده تخلفات صنفی به مراجع قضایی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 هزار و 81 مورد بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گرانفروشی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد. در جریان این بازرسی‌ها 2889 پرونده تخلفات صنفی به ارزش 78 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

به گزارش ایلنا، علی جودکی افزود: در بازرسی‌ از واحدهای صنفی استان مرکزی بیش از 23 درصد تخلف‌یابی انجام شده است. گران‌فروشی، درج نشدن قیمت، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و صادر نشدن فاکتور مهمترین تخلفات ثبت شده مربوط به اصناف این استان در بازه زمانی ابتدای سال جاری تاکنون است.

وی ادامه داد: 498 مورد بازرسی مشترک با اداره‌کل تعزیرات، 203 مورد بازرسی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی، 59 مورد بازرسی مشترک با اماکن عمومی و 2575 مورد بازرسی مشترک نیز با سایر نهادهای نظارتی از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار واحد صنفی زیر نظر 73 اتحادیه در این استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: صیانت از حقوق مصرف‌کننده یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های این اداره‌کل است. 

انتهای پیام/

پیشنهادی باخبر