کانادا کمک نظامی جدید در اختیار اوکراین قرار می دهد

وزیر دفاع کانادا امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوتاوا قصد دارد بسته کمک نظامی به ارزش ۶۴.۸ میلیون دلار کانادا (۴۷ میلیون دلار) به اوکراین ارائه کند.

به گزارش مشرق، بیل بلر وزیر دفاع کانادا در این باره تصریح کرد کمک نظامی که امروز (جمعه) اعلام شد، منابع مهم مورد نیاز اوکراین در جنگ برابر روسیه را فراهم می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که «کانادا به انجام اقدامات مورد نیاز برای کمک به اوکراین برای دستیابی به پیروزی ادامه خواهد داد».

به نوشته «رویترز»، این بسته کمکی که منابع مالی برای آموزش نیروهای اوکراینی نیز اختصاص می‌دهد، بخشی از بودجه نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری کانادا برای کی‌یف است که جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به آن متعهد شد.

بر اساس این گزارش، کانادا که یکی از جدی‌ترین حامیان اوکراین در سطح بین‌المللی است، ماه گذشته میلادی اعلام کرد هشاد هزار و ۸۴۰ موشک غیرمسلح هوا به سطح کوچک و همچنین یک هزار و ۳۰۰ کلاهک به اوکراین اهدا خواهد کرد.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

رئیس‌جمهور روسیه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه های دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده‌اند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌، آشکارا سیاست تحریک کرملین با هدف طولانی تر کردن جنگ را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا

پیشنهادی باخبر