نکات و ترفندهایی برای بازدید از آنتالیا

نکات و ترفندهایی برای بازدید از آنتالیا

آنتالیا یکی از جواهرات تاج دریای مدیترانه و بهترین مکان برای زندگی آرام است.آب های درخشان با تپه های خیره کننده در پس زمینه با تور آنتالیا به استقبال شما می آیند. شهر قدیمی غرق در تاریخ است و فوق العاده جذاب است. مناطق اطراف آنتالیا مملو از خرابه های روم باستان سواحل فوق العاده و ورزش های آبی فراوان است.

بسیاری از توریست ها این شهر را به عنوان خانه خود انتخاب کرده اند و پس از حضور در اینجا جای تعجب نیست که چرا تور ترکیه آنتالیا مکانی ایده آل برای مشغول ماندن با فعالیت ها مختلف است. در طول دو هفته، من به طور کلی هر دو را انجام دادم و بسیار لذت بردم. تمام انرژی شهر صرفاً آرام و شاداب است و چیزی که این مکان را به آنچه هست می‌سازد، مردمان این شهر هست. از مغازه‌داران خندان، سرآشپزها و نوازندگان خارق‌العاده و دوستان جدید ، آنتالیایی‌ها مطمئناً می‌دانند که چگونه می‌توانند به بازدیدکنندگان احساس خوش‌آمدگویی و مهمان‌نوازی افسانه‌ای ترکی را هدیه بدهند.

به نظر من چهار روز زمان زیادی برای کاوش در آنتالیا و مناطق اطراف آن است. اگر می‌خواهید زمان بیشتری را در اینجا بگذرانید، می‌گویم حتماً به آن بروید.

روز 1: شهر

آیا سرحال و زود بیدار هستید زیرا برای کاوش هیجان زده هستید؟ اولین کاری که باید انجام دهید این است که با یک صبحانه سنتی ترکی شروع کنید تا سوخت روز را تامین کنید.

صبحانه های ترکی ممکن است خوشمزه ترین صبحانه هایی باشد که با نمای خیره کننده ای از دریای مدیترانه بخورید.

  • دروازه هادریان

پس از صبحانه به پایین بروید و شهر قدیمی را کاوش کنید و جایی بهتر از شروع در دروازه هادریان وجود ندارد. یک شاهکار مهندسی سه قوسی تقریباً 2000 سال پیش ساخته شد و هنوز هم به زیبایی روزی است که برپا شد.

برخی از برجسته‌ترین مکان‌ها عبارتند از Kesik Minare، سازه‌ای تنها که از یک ساختمان قرن دوم ایستاده است.مسجد Tekeli Mehmet Pasa، که به زیبایی مینیمال است. و واحه ای از آرامش از خیابان های شلوغ اطراف آن، و همچنین اسکله ای که مناظر شگفت انگیزی از اقیانوس، بلکه تپه های اطراف دارد که پس زمینه ای خیره کننده را برای تصویر فراهم می کند.

  • تله کابین

وقتی غذایتان تمام شد، یک اتوبوس یا اوبر بگیرید و برای سوار شدن به تله کابین به سمت دیگر شهر بروید. من کاملاً معتقدم که بهترین راه برای دیدن یک شهر این است که بالاترین نقطه ای را که می توانید پیدا کنید و از بالا به آن نگاه کنید. من احساس می‌کنم که همه چیز را در چشم انداز قرار می‌دهد و به شما حس بهتری از شهر می‌دهد، و هیچ جایی مناسب‌تر از Tunektepe Teleferik یا تله‌کابین آنتالیا برای این منظور نیست. بالا رفتن از یک کوه درست در حومه شهر و با چشم اندازهای باورنکردنی از شهر و دریا در پایین. در بالا یک کافه وجود دارد که می توانید قبل از بازگشت به غروب خورشید غروب را تماشا کنید.

روز دوم - المپوس

توصیه من برای یک روز تفریحی در زیر نور آفتاب رفتن به شهر خواب آلود Olympos است. اکنون اعتراف می‌کنم که شن‌های سفید پودری تور مالدیو یا باهاما را ندارد.

مالدیو به دلایلی به عنوان "بهشت گرمسیری" نامیده می شود. زیبایی آن شبیه به هیچ مکانی نیست. مالدیو کشوری استوایی با جزایر مجزا است که با دریا از هم جدا شده اند. هر جزیره توسط سواحل شنی سفید خیره کننده احاطه شده است.

 اما حال و هوای آن کاملاً مناسب است و در این منطقه چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد.این مکان حدود 80 کیلومتر از شهر فاصله دارد، راحت ترین و بدون دردسر ترین راه برای رسیدن به آنجا تاکسی شخصی است.زمانی که به المپوس رسیدید، هزینه ورودی کمی وجود دارد که برای ورود به این شهر باستانی باید پرداخت کنید. این مکان در مقایسه با سایر سواحل منطقه بسیار دست نخورده تر است و این بخشی از جذابیت آن است. اینجا هیچ هتل یا رستوران زنجیره‌ای وجود ندارد.

  • شعله های Chimera

مورد دیگری که تقریباً در بالای لیست Olympos همه قرار دارد، دیدن آتش‌های خاموش Chimera است. باز هم، شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را ببینید، اما من می گویم که برای همه نیست.

در حالی که این یک پدیده طبیعی فوق العاده جالب است، اما از نظر بصری خیلی هیجان انگیز نیست و بازدید از آن حداقل سه ساعت و نیم از روز شما زمان می برد. از آنجایی که شما فقط یک روز در اینجا فرصت دارید، مگر اینکه به دنبال سفری باشید، به شما توصیه می کنم آن را از دست ندهید.

روز 3 - ویرانه های هیراپولیس/ پاموکاله

امروز روز طولانی خواهد بود اما ارزشش را دارد. ما قصد داریم از یکی از بهترین ویرانه های یونانی حفظ شده در جهان و مکانی در پاموکاله بازدید کنیم که تقریباً خارج از این دنیا به نظر می رسد.

برای رسیدن به پاموکاله که اولین ایستگاه روز است، حدود سه ساعت با ماشین فاصله دارید. اگر اینستاگرام یا Tiktok دارید ویدیوهای این مکان ها را به شما توصیه می کنند، تقریباً مطمئناً این استخرهای رویایی را دیده اید. نه تنها در دوران مدرن، بلکه حتی در دنیای باستان نیز معروف است، همانطور که گفته می شود حتی خود کلئوپاترا نیز آمده بود تا در این استخرهای خنک کننده غوطه ور شود و خواص درمانی معدنی آنها را آزمایش کند.

  • هیراپولیس

در مرحله بعد، به شهر باستانی هیراپولیس نزدیک خواهید شد. وقتی می گویم از وسعت شهر شگفت زده شدم، اغراق نیست. ویرانه‌ها به اندازه‌ای دست نخورده هستند که هنوز می‌توانید ببینید، احساس کنید و بتوانید تصور کنید که زندگی در اینجا چگونه بوده است.در راه برگشت چرت بزنید و برای شام آماده شوید. Seraser احتمالا بهترین غذایی بود که در طول سفر داشتم.فردا روز آرامش بخشی است، پس با خیال راحت از امشب لذت ببرید.

هیراپولیس آنتالیا

روز چهارم - آرامش

به یک آبگرم سنتی و حمام بروید.بیشتر مردم وقتی به اسپاهای ترکی فکر می کنند فقط به استانبول فکر می کنند، اما آنتالیا جواهرات پنهانی دارد.اگر به دنبال یک تجربه خصوصی تر و مجلل هستید، به آبگرم صفا همام بروم. درمانگران ماساژ و آبگرم در سطح جهانی هستند.اگر به دنبال تجربه‌ای عمومی‌تر، ارزان‌تر یا از نظر فرهنگی هستید، حمام دمیرهان دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید. مکانی که احساس می‌کند با حال و هوای محلی‌تری در زمان گیر کرده است، با آنتالیایی‌های روزمره کنار بیایید و تمیز شوید.

بعدی: ساحل مرمرلی

Mermerli Beach یک ساحل خصوصی است که درست در قلب شهر قدیمی واقع شده است. این یک ساحل خصوصی است، اما ورودی آن بسیار مقرون به صرفه است. این کمتر ساحل و بیشتر یک اسکله طبیعی سنگریزه است. به رستوران وصل شده است که باید از آن عبور کنید و صندلی و چتر در اختیار همه قرار می دهند.نه تنها مکان مناسبی برای شیرجه رفتن مستقیم در آب بدون شن و ماسه است، بلکه می توانید غذا و نوشیدنی هایی را نیز سفارش دهید که مستقیماً روی میز شما آورده می شوند. چه ساحل دیگری این کار را انجام می دهد؟

سپس به موزه باستان شناسی آنتالیا، یکی از بزرگترین موزه های ترکیه بروید. با 13 سالن نمایشگاهی مملو از مصنوعات زیبا و جذاب، می توانید ساعت ها را در اینجا صرف کنید و در تاریخ گم شوید. من به خصوص دوست داشتم از نمایشگاه موزاییک دیدن کنم.

با غروب خورشید، سفر خود را به این شهر زیبا با خرید و غذاهای خیابانی در بازارهای اطراف به پایان برسانید.

حمل و نقل آنتالیا

کی بریم؟

مانند اکثریت قریب به اتفاق مکان ها، بهترین زمان برای بازدید در فصل کم تردد است. حدودا آوریل-مه و اکتبر- نوامبر خواهد بود.

چگونه به اطراف بریم؟

رفت و آمد در آنتالیا بسیار آسان است. کارت آنتالیا کارت را برای دسترسی به تراموا و اتوبوس بخرید، این کارت ها واقعاً ارزان هستند و می توانید در بسیاری از فروشگاه ها یا در هر ایستگاه تراموا شارژ کنید. تراموا همچنین راحت ترین و ارزان ترین راه برای ورود به شهر از فرودگاه یا ایستگاه اتوبوس است.

نکات و ترفندهایی برای بازدید از آنتالیا

تقریبا برای همه جا اینو میگم ولی سیم کارت بخر! تلاش برای فهمیدن اینکه بدون گوگل مپ به کجا می روید جالب نیست. سیم کارت به راحتی پیدا می شود و می توان آن را در هر جایی خریداری کرد. Uber نیز در اینجا بسیار مفید است، بنابراین دسترسی به Wi-Fi می تواند نجات دهنده باشد.

کمی زبان محلی را یاد بگیرید تا خود را با مردم محلی خوشحال کنید. مردم ترکیه به مهمان نوازی خود مشهور هستند و اکثر افرادی که با آنها روبرو می شوید سطح زبان انگلیسی خوبی دارند. Merhaba کلمه سلام است در حالی که تشکر از شما teşekkürler (ته-شه-کل-ارحز) است. ترسناک به نظر می رسد، اما شما به سرعت آن را دریافت خواهید کرد!

آنتالیا یکی از مکان های مورد علاقه من برای بازدید است و جایی است که می توانید بارها و بارها به آن بازگردید.چه به عنوان یک پایگاه در طول سفرهای عمیق به جنوب ترکیه و چه مکانی برای آمدن به تعطیلات آخر هفته، هرگز دلیل اشتباهی برای آمدن به اینجا وجود ندارد.

پیشنهادی باخبر