فارن پالسی در تحلیلی با اشاره به ترور سنوار تاکید کرد: این جنبش با رویکردی شدیدتر از گذشته به مبارزه و مقاومت ادامه خواهد داد.

ممکن است از دیدگاه اسرائیلی‌ها حذف فیزیکی «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس یک پیروزی سیاسی باشد، اما تاریخ مبارزات سیاسی این گروه نشان داده که جریان مقاومت علیه اسرائیل در این گروه پس از ترور رهبران آن همواره ادامه یافته است.

فارن‌افرز افزود: این احتمال وجود دارد که رهبران آینده حماس مقاومت علیه اسرائیل را با سرعت و شتابی بیشتر از گذشته ادامه دهند.

این مقاله با اشاره به ضربه سختی که حماس با عملیات «طوفان الاقصی» و تحت رهبری سنوار، به اسرائیل وارد کرد، نوشت: حماس موضوع فلسطین را دوباره در نقشه سیاسی جهان قرار داد و به اعتبار بین المللی اسرائیل به طور جدی لطمه زد. اکنون و پس از کشته شدن سنوار پایان دادن به مبارزه ممکن است این دستاورد‌ها را نادیده گرفته و آن را بی‌اثر کند.

در ادامه این تحلیل آمده است: با کشته شدن سنوار، عطش مبارزه و انتقام از جنایات یک ساله اسرائیل در باریکه غزه که موجب کشته شدن هزاران زن و کودک فلسطینی و ترور بسیاری دیگر از رهبران این جنبش شد، در میان اعضای جنبش حماس بیشتر خواهد شد.

فارن افرز در پایان با اشاره به تمایل بسیاری از اسرائیلی‌ها برای آتش‌بس با حماس در ازای آزادی اسرای اسرائیلی تاکید کرد: تمرکز بنیامین نتانیاهو، بر خلاف درخواست عمومی اسرائیلی‌ها برای آتش‌بس، ادامه عملیات علیه حماس بوده است. از طرفی کشتن سنوار، مشکل بزرگ‌تر اسرائیل یعنی بلاتکلیفی در مورد چگونگی اداره حکومت در غزه، پس از حماس را حل نمی‌کند. بیش از یک سال پس از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، اسرائیل نه تنها به اجرای چارچوبی واقع بینانه در مورد اداره غزه بدون حماس نرسیده، که به مفهوم سازی در این موضوع نزدیک هم نیست.

منبع: ایرنا

پیشنهادی باخبر