نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان در کرمان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات جوان ٣٣ که از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) سقوط کرده بود، با تلاش آتش‌نشانان و اورژانس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، ابراهیم بابایی اظهار کرد: این حادثه شامگاه یکشنبه نهم اردیبهشت از طریق هماهنگی عوامل اورژانس، به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات صاحب‌الزمان (عج) اعلام شد.

وی با بیان اینکه پس از اطلاع از حادثه بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد، افزود: نیروهای اورژانس در دامنه کوه منتظر بودند تا به محض انتقال مصدوم به پایین، مراحل درمانی و انتقال مصدوم را آغاز کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در مورد این حادثه گفت: تیم تخصصی امداد و نجات از ارتفاع سازمان آتش‌نشانی در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کردند و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

بوی توصیه کرد: شهروندان هنگام رفتن به کوه، تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند و با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، قبل از تاریک‌شدن هوا، به پایین برگشته و از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد، پرهیز کنند.

پیشنهادی باخبر