با همراهی ردبول

ورود میلیاردر لاکچری به فوتبال؛ برنار آرنو، مالک جدید پاریس اف‌سی

برنار آرنو بنیان‌گذار و مدیرعامل LVMH

یورگن کلوپ در کنار تیم‌های ردبول، پاریس اف‌سی را هم رهبری خواهد کرد. 

طرفداری | برنار آرنو، با همراهی مجموعه ردبول، به خواسته خود می‌رسد و در دنیای فوتبال فعالیت خواهد کرد. 

به گزارش جانلوکا دی مارتزیو؛ برنار آرنو، بنیان‌گذار و مدیرعامل گروه LVMH و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، به همراه شرکت ردبول در آستانه تصاحب اکثریت سهام باشگاه پاریس اف‌سی است. این حرکت نشان‌دهنده ورود یکی از بزرگترین امپراتوری‌های لوکس جهان به دنیای فوتبال است. هر دو گروه، مذاکرات رسمی برای خرید سهام باشگاه فرانسوی که در سطح دوم بازی می‌کند را تایید کرده‌اند. مطابق گزارش خانواده آرنو، 55% از سهام پاریس‌ اف‌سی به آن‌ها می‌رسید و ردبول هم 15% از سهام را خریداری می‌کند. پیر فراچی، رئیس باشگاه پاریس اف‌سی که از از سال 2012 در این شغل فعالیت می‌کند، تا سال 2027 باقی‌مانده سهام را در اختیار خواهد گرفت و سپس آن را به برنار آرنو خواهد فروخت. در واقع، طی سه سال آینده سهام میلیاردر فرانسوی به 85% خواهد رسید.

پاریس اف‌سی در حاضر در سطح جدول لیگ دوم فرانسه قرار دارد. مالکان جدید باشگاه رویاهای بزرگی برای این تیم در سر دارند و برنار آرنو امیدوار است با همراهی مجموعه ردبول - که یورگن کلوپ را به عنوان مدیر بخش فوتبال به خدمت گرفته است - جاه‌طلبی‌اش را نشان داد.

برنار آرنو کیست و ثروت او چه‌قدر است؟

برنار آرنو بنیان‌گذار و مدیرعامل LVMH، شرکت فرانسوی است که بیش از هفتاد برند و شرکت معروف لوکس در جهان را در اختیار دارد: از بولگاری و فندی گرفته تا ژیوانشی، لویی ویتون و تیفانی. مطابق اطلاعات فوربس در سال 2024، دارایی خالص برنار آرنو 226.5 میلیاردر دلار تخمین زده می‌شود که او را به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل می‌کند. این میلیاردر 74 ساله پیش‌تر پیشنهاد یک میلیارد یورویی برای خرید میلان ارائه کرده بود. 

پیشنهادی باخبر