صالحی‌امیری: سند جامع صنایع دستی به تصویب رسید

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سند جامع صنایع‌دستی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود.
صالحی‌امیری: سند جامع صنایع دستی به تصویب رسید
آفتاب‌‌نیوز :

سیدرضا صالحی امیری امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز در محل نمایشگاه‌ها بین المللی تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی یک ماه گذشته سند جامع صنایع‌دستی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و در روز‌های آینده ابلاغ می‌شود.

وی افزود: این اتفاق به ما کمک می‌کند که در چارچوب سند جامع حرکت کنیم.

باید از فضای رسمی وارد میدان عمل شویم

وی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه نیاز است که برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گیرد. به گونه‌ای که هر حوزه انتخابی باید به‌صورت مستقل در نشستی سه‌جانبه بررسی شده و این اراده برای عملیاتی کردن تعهدات مورد نظر در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌کار گرفته شود.

ایران در تهران خلاصه نمی‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: باید از فضای رسمی وارد میدان عمل شویم و به ارزیابی صحنه‌ای از وضعیت شهرستان‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. چرا که همه ایران در پایتخت خلاصه نمی‌شود. جای‌جای ایران اسلامی از ظرفیت‌های کم‌نظیر تاریخی، طبیعی و فرهنگی برخوردار است.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: اگر اراده وجود داشته باشد، می‌توان از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به کمک میراث‌فرهنگی ارزشمند کشور، بهره‌برداری کرد. چرا که نتایج مثبت ناشی از این اراده‌ها موجود به پیشرفت اقتصادی و فرهنگی منجر خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، در یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز ۲۲۰ غرفه صنایع دستی، ۷۰ غرفه‌ی گردشگری و ۶۰ غرفه جانبی برپا است.

این نمایشگاه در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان نمایشگاه بین المللی تبریز در زمینه انواع صنایع دستی، ورنی بافی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره، چاپ باتیک، ممقان دوزی، گردشگری، غرفه‌های دفاتر آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، انجمن‌های هتلداران و تور‌های سیاحتی در نمایشگاه بین‌المللی تبریز با مساحت ۱۱ هزار متر مربع برگزار شده است.

این نمایشگاه از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای بازدید عموم برقرار است.

پیشنهادی باخبر