حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | ساده ترین روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان در https://es.tamin.ir

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | ساده ترین روش دریافت فیش حقوق بازنشستگان در https://es.tamin.ir

یکی از مهم ترین خدمات سازمان تامین اجتماعی ، پرداخت مستمری به حدود پنج میلیون بازنشسته که تحت پوشش این بیمه هستند، می باشد. همانطور که بیان کردیم دریافت فیش حقوق بازنشستگان از طریق سامانه تامین اجتماعی و بدون نیاز به مراجعه حضوری با استفاده از کدملی امکان پذیر است. مستمری بگیران با استفاده از راهنمای تصویری ذیل می توانند با مراجعه به سامانه تامین اجتماعی، فیش حقوقی خود را مشاهده و دریافت نمایند.

حقوق بازنشستگان

نحوه دریافت فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مستمری بگیران جهت ورود به سامانه ابتدا می بایست عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو نموده و دقیقا وارد همین صفحه شوند.

پس از ورود به سامانه، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه فیش حقوقی مستمری بگیران را که از جمله خدمات اینترنتی سازمان تامین اجتماعی eservices.tamin.ir می باشد را انتخاب نمایند.

در این مرحله لازم است نام کاربری و گذرواژه ای که در هنگام ثبت نام در سامانه انتخاب کرده اند را وارد نمایند، تا به صفحه مربوط به دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران وارد شوند.

تمامی مستمری بگیران پس از وارد نمودن کد ملی و گذر واژه تامین اجتماعی خود به راحتی می توانند فیش حقوقی خود را از سازمان تامین اجتماعی دریافت کنند.

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پس از همسان سازی صادر شد

مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.بر اساس مصوبه دولت، تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان، باید ماهانه مبلغ ده میلیون ریال بصورت علی الحساب به هر بازنشسته پرداخت شود؛ بازنشستگان ابراز امیدواری می‌کنند که این مبلغ نیز مجزا با حقوق و مستمری تیر ماه واریز شود.

فیش حقوق بازنشستگان مهرماه با تغییر بارگذاری شد

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به اپلیکیشن «تأمین من» یا سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس https://es.tamin.ir و ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.

پزشکیان گفت: بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند و حقوق شان بر اساس تورم زیاد شود.

مسعود پزشکیان در مورد وضعیت معیشت بازنشستگان اظهار کرد: بازنشسته‌ها بدون هزینه باید خدمات درمانی داشته باشند. باید بر اساس تورم حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم باید یک سری خدمات به آن‌ها داده شود تا باقیمانده عمرشان را به خوبی و در آرامش طی شود. بازنشسته‌ها سرمایه هایشان هدر نرود. کارخانه‌ها و شرکت‌ها و ساختمان‌هایی که در اختیار بازنشستگان است، طوری باید مدیریت شوند که به بهره وری برسد نه اینکه ضرر بدهد.

رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه درباره علت واریز مبلغ متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال ۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می‌شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد.

خبر واریز سه میلیون تومان به حساب شش میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته با واکنش سیاسی برخی افراد و جریان‌ها مواجه شد. داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش پاسخ داد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال ۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می‌شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد./منیبان

متناسب سازی حقوق بازنشستگان

فیش حقوقی مهرماهِ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد. بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه فیش حقوقی خود را دریافت نمایند.

بر اساس مصوبه دولت، تا زمان ابلاغ آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان، باید ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال به‌صورت علی الحساب به هر بازنشسته پرداخت شود؛ بازنشستگان ابراز امیدواری می‌کنند که این مبلغ نیز مجزا با حقوق و مستمری تیر ماه واریز شود.

به گزارش اندیشه معاصر، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بازنشستگان این سازمان می‌توانند از ۲۱ مهر نسبت به ثبت‌نام جدید برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کنند.

چه مدارکی برای دریافت وام نیاز است؟

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از مواردی است که در دستور کار سازمان تامین اجتماعی قرار دارد و هر ساله براساس اعتبار در نظر گرفته شده تعدادی از بازنشستگان این سازمان از این تسهیلات استفاده می‌کنند.

بر همین اساس، امسال رقم وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است به طوری که رقم وام از ۲۰ میلیون تومان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

به گفته علی دهقان‌کیا؛ رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در سطح کشور از تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بهره ببرند.

دهقان‌کیا همچنین درباره فرایند ثبت‌نام وام از سوی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کنند.

برهمین اساس مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند. این وام که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی دولت برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی

از شرایط ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر

دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال

عدم مسدودی حساب

مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی

عدم سابقه چک برگشتی

عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)

عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته

داشتن موجودی کافی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

همچنین ثبت‌نام مرحله دوم وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان پس از واریز مرحله نخست، مردادماه انجام می‌شود.

زمان واریز وام به حساب بازنشستگان

طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی، وام‌ها پس از طی مراحل بررسی و تأیید، به‌صورت مرحله‌ای به حساب بازنشستگان و مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

وام قرض الحسنه بازنشستگان تأمین اجتماعی، با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و فشار‌های اقتصادی، می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی مهم برای این قشر باشد.

ثبت‌نام مرحله سوم این وام فرصتی است برای بازنشستگان و مستمری‌بگیرانی که تاکنون موفق به دریافت این تسهیلات نشده‌اند، تا با دریافت وام بخشی از نیاز‌های مالی خود را پوشش دهند.

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه بازنشستگان این سازمان در سال جاری به ۸۰ هزار نفر رسیده است./اندیشه معاصر

پیشنهادی باخبر