۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: ۸۰ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این میزان بیمه شده نیز ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش ایلنا ، شهریار شهرکی امروز در نشست با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت در محل سالن کنفرانس مرکز بهداشت استان برگزار شد اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه بیمه سلامت در دولت قبل انجام شده، اقدامات بسیار ماندگار و اثرگذاری بوده و این اقدامات در دولت جدید استمرار داشته و حتی گسترده تر و با تعهدات بیشتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته بیمه سلامت «سی سال خدمت بیمه سلامت با وفاق ملی» است، گفت: دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۸۰ درصد جمعیت استان است و از این میزان بیمه شده نیز ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: دهک‌های یک تا پنج ۴۴۰ هزار نفر، روستاییان یک میلیون ۷۲۰ هزار نفر و دهک ده نیز پنج هزار و ۶۰۰ نفر هستند که در مجموع دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده سلامت در استان هستند.

شهرکی یادآور شد: بیمه سلامت استان در حال حاضر با هزار و ۱۴۰ موسسه طرف قرارداد است که هزار و ۱۵ موسسه در حوزه سطح دو و ۲۳۵ تا در حوزه سطح یک طرف قرارداد هستند.

شهرکی بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۲۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم در صورتی که دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم به عبارتی سهم دولت در تأمین هزینه‌های درمان در استان بیشتر از ۷۵ درصد است.

وی در اشاره به تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری به عنوان بیماری صعب العلاج تلقی می‌شود که این بیماران در قالب بسته تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سال گذشته هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه درمان بیماران صعب‌العلاج شده و امسال نیز تاکنون حدود دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این زمینه پرداخت شده است.

شهرکی ادامه داد: مردم برخلاف اطلاع رسانی که شده اطلاعات زیادی از صندوق صعب العلاج ندارند و این صندوق بر حسب توان، تلاش دارد هزینه‌های افراد زیر دهک های ۵ را کم کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اذعان کرد:  استان ما تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند

شهرکی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ تا کنون ده میلیارد تومان برای هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت کردیم و بیمه سلامت در این زمینه دستگاه برتر شده است، گفت: در بحث هزینه های درمان اعتیاد نیز سال گذشته معادل ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای درمان اعتیاد هزینه شده و ۷۸ مرکز درمان ترک اعتیاد در استان داریم که با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سیستان و بلوچستان افزود: در بحث معلولین نیز سال ۱۴۰۱ حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان برای درمان معلولان پرداخت شده اما این میزان در سال گذشته با همکاری بهزیستی استان به چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان با افزایش یافته، همچنین با تمام مراکز توانبخشی استان قرارداد بسته شده است.

شهرکی با بیان اینکه سرانه پرداختی به پزشک خانواده در استان افزایش یافته، گفت: برای اولین بار در دو سال اخیر در سیستان و بلوچستان هیچ مرکزی بدون پزشک نیست.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در بحث تعهدات دارویی این تعهدات به صورت گسترده افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی Csp.ihio.gov.ir bimehsalamatiranian.irو همچنین با شماره گیری کد #1666* می‌توانند از طریق تلفن همراه خود نسبت به استعلام بیمه ای اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

پیشنهادی باخبر